T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İSTANBUL / KARTAL - Kartal Milli Eğitim Vakfı Ortaokulu

Hayal Gücünü Kullan, Sınıf Kapını Tasarla

Okulumuz Müdür Yardımcısı Seyhan ÖZYURT, öğretmenleri Züleyha GÜNDOĞAR, Serpil ÜNAL, Bevran DEMİRAL, "Hayal Gücünü Kullan, Sınıf Kapını Tasarla" projesini hayata geçirilmiş ve uygulamaya başlanmıştır.

Proje Adı : Hayal Gücünü Kullan, Sınıf Kapını Tasarla

Projenin Gerekçesi : 

1.  5. Sınıf Proje İngilizce Hazırlık Sınıflarının, İngilizce ve Görsel Sanatlar Dersinin, amacına yönelik olarak kullanarak sanatsal, yaratıcı, farklı, özgün tasarımlar oluşturmak.

2. Öğrencilerin hayal gücünü geliştirme, Yabancı Dil kullanımını geliştirilmesine yardımcı olacak faaliyetlerin uygulama ortamı yaratılması.

3. Her sınıfın tasarlayacağı boyutlu kapı ve duvar tasarımlarını yaparak, grup çalışması yardımlaşma, birlikte iş yapabilme olanağının sağlanması.

4. 5,6,7,8. Sınıflarında kendi sınıf kapılarını hayal gücü ile ve farklı artık malzemeler kullanarak, yaratıcılıklarını geliştirmelerine imkansağlamak.

Projenin Özeti : Öğrencinin yaratıcı dünyasını geliştirmek esas amaçlanan unsurdur. Görsel zekanın insanın yedi zekasından biri olduğu, öğrencinin bakmakla görmek arasındaki farkı kavraması, gördüğünü anlaması, anladığını resmetmesidir. Görme eylemi öğrencinin çevresiyle en önemli iletişim araçlarından olduğunu farkına varmasıdır. Gördüğü şeyi anlamaya çalışırken kendisini de anlamaya başlar öğrenci ve bu anlama süreci önce onu bireyselleştirir, daha sonrada onun estetik değer yargılarını olgunlaştırarak toplumlaşmasını sağlayacaktır. Bir yönüyle de bu projede öğrenciler sabırla bir ürün oluştururken, birlikte iş yapabilme becerisi, görev paylaşımının önemini kavraması sağlayacaktır. Ayrıca artık malzemeleri kullanarak, yaratıcı etkinlikler ortaya çıkarma yeteneği gelişecektir. 

Projenin Amacı ve Hedefler

1. Öğrencilerin yaratıcı düşünen, kendini ifade edebilen duygu, düşünce, hayal gücü ve yaratıcılığını estetik bir seviyeye ulaştırma amacıyla projenin gerçekleştirilmesi.

2. Öğrencilerin sosyal ilişkilerinin gelişmesi, iş birliği, yardımlaşma, üreten bireyler olarak yetişme ve gelişimlerine olumlu katkıda bulunma hedeflenmiştir.

3. Görsel Sanatlar Eğitiminin amacından yola çıkarak, sanat eğitimi sanatçı yetiştirmek için değil; yetiştirmek durumunda olduğu her öğrenciyi yaratıcılığa yöneltip, onun bilgisel, bilişsel, duysal ve duygusal eğitim ihtiyaçlarını karşılamayı amaçlar.

4. Sanat Eğitimi almış, sanatla yoğrulmuş bir öğrencinin bakış açısı da değişir. Sadece kendi doğruları, kendi zevkleri üzerine kurulu bireyler yerine, çevresine ve etrafındaki diğer öğrencilerinde doğrularına, onların zevklerine, sanatına saygı gösteren, kültürel açıdan birikimleri olan öğrencilerin yetiştirilmesi amaçlanmıştır.

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 07.03.2017 - Güncelleme: 11.06.2021 00:47 - Görüntülenme: 1610
  Beğen | 0  kişi beğendi